|
گواهینامه های امروزی با یک ظاهری زیبا نه باطنی زیبا صادر می شوند و این گواهینامه که در قدیم به آن تصدیق نامه می گفتند یکی از کارتهای هوشمندی است که در کیف و جیب هر فردی پیدا می شود.
برای مصداق از سال 1377 تا 1391 تعداد 2 میلیون و 655 هزار و 619 جلد گواهینامه صادر شده است.اما این آمار حاکی از آن نیست که از سال 1377 گواهینامه صادر شده است بلکه از حدود سالهای 1299 (شمسی)گواهینامه یا همان تصدیق نامه صادر می شده است.
بسیاری از شرکتها ،
برای معرفی خود و محصولاتشان از تبلیغات چاپی در مجلات و روزنامه ها استفاده می کنند.
پس از مدتی مشاهده می کنند که فروش ، تفاوت چندانی نمی کند. سپس به این نتیجه می
رسند که تبلیغات ، روش مناسبی برای افزایش فروش نیست. ولی مشکل اصلی ، نوع تبلیغی
است که آنها استفاده می کنند. طراحی تبلیغات چاپی ، اصول مشخصی دارد که در صورت
عدم رعایت آنها نمی توان انتظار فروش مناسبی را داشت.آگهی چاپی خود می تواند
هدفهای متفاوتی داشته باشد مثلا معرفی محصول، معرفی شرکت ، یا فروش مستقیم کالا.
فرض کنیم هدف آگهی ، فروش مستقیم کالا باشد. بیایید نگاهی کوتاه به اصول مهم برای
ساخت اینگونه تبلیغات بیندازیم.
هر سازنده تبلیغات حرفه ای ، قبل از شروع کار ،نیاز به انجام تحقیقات دارد.
در این تحقیقات محصولات مشابهی را که توسط رقیبان ارائه می شوند ، بدقت بررسی کنید
و مزایا و معایب آنها را مشخص کنید. سپس مزیت منحصر به فرد کالای خود را ، نسبت به
رقیبان بیابید. این مزیت شاید واقعا منحصر بفرد نباشد ولی مهم آن است که شما
اولین نفری باشید که آنرا در تبلیغات خود ذکر می کنید. یک شرکت سازنده سس گوجه فرنگی در آمریکا ، در تبلیغات خود ذکر می کرد که در تهیه سس ، از گوجه هایی استفاده می کنند که پوست آنها کاملا جدا شده اند و بنابرین سس حاصل خوشرنگ تر و خوشمزه تر است. در همان زمان ، غالب سازندگان سس نیز همین کار را انجام می دادند ، ولی این شرکت با ذکر این مطلب در تبلیغات ، از رقیبان پیشی گرفت.
ارائه خدمات عالی به مشتریان، بهرهوری را بهبود میبخشد، باعث ایجاد وفاداری در مشتری میشود و نرخ بازگشت خریداران را افزایش میدهد. بسیاری از شرکتها درباره اهمیت مشتریان آگاهی دارند، اما تعداد کمی از آنها به مشتریان خود خدمات عالی ارائه میکنند. شرکتهایی که سعی میکنند با مشتری در تماس باشند، اغلب اطلاعات نامناسبی را جمعآوری میکنند و آنها را نادرست تفسیر میکنند. برای اجتناب از این اشتباهات، از 14 نکته مهم زیر پیروی کنید. شرکتهای بزرگ این موارد را به کار میبرند تا خدماتی بینظیر به مشتریان ارائه کنند.
1. شغل همه
خدماترسانی به مشتریان باید اولویت اصلی همه اعضای شرکت باشد، حتی آنانی که در ارتباط دائمی با مشتریان نیستند. برخی از کارمندان از مواجهه با مشتریان اجتناب میکنند چرا که اینکار را فراتر از حیطه وظایف خود میدانند. اضافه کردن استانداردهای خدمت به بیانیه ماموریت شرکت هیچ کمکی به شما نمیکند مگر اینکه آنها را به کارمندانتان بگویید. یک مطالعه نشان میدهد که مدیران استخدام در کمتر از 21 درصد از مصاحبهها به بیان ماموریتهای شرکت میپردازند و تنها 47.4 درصد از کارگران بیانیه سازمان را دیدهاند.